مواد غذایی ارگانیک و غیر ارگانیک

farnoodfiroozbakht1993farnoodfiroozbakht1993

بر اساس جامع ترین تجزیه و تحلیل علمی تا به امروز، مواد غذایی ارگانیک دارای ترکیبات آنتی اکسیدانی بیشتری نسبت به غذاهای معمولی با سلامتی بهتر و سطوح کمتر فلزات سمی و آفت کش ها هستند . تیمی به رهبری پروفسور کارلو لیفرت در دانشگاه نیوکاسل ، نتیجه می گیرد که تفاوت هایی که وجود دارد . با طیف وسیعی از آنتی اکسیدان ها ” در مواد غذایی ارگانیک به میزان قابل توجهی بالاتر ” – بین 19٪ تا 69٪ – است .

مواد غذایی ارگانیک و غیر ارگانیک

این اولین مطالعه ای است که تفاوت های واضح و گسترده ای را بین میوه ها ، سبزیجات و غلات ارگانیک و معمولی نشان می دهد. محققان می گویند افزایش سطح آنتی اکسیدان ها معادل ” یک تا دو قسمت از پنج قسمت از میوه ها و سبزیجات توصیه شده برای مصرف است . اگر اطلاعاتی که این [ ترکیبات ] را با فواید سلامتی مرتبط با افزایش مصرف میوه ، سبزیجات و غلات کامل مرتبط می‌کند ، تأیید شود . و بنابراین از نظر تغذیه انسان بسیار مهم و معنادار خواهد بود . در مورد اینکه آیا این تفاوت ها به معنای بهتر بودن غذای ارگانیک برای مردم است یا خیر ، یکی از متخصصان این کار را بی تفاوت می خواند .

تحقیقات بر روی محصولات ارگانیک

نتایج بر اساس تجزیه و تحلیل 343 مطالعه بررسی شده از سراسر جهان . تفاوت بین میوه ها ، سبزیجات و غلات ارگانیک و معمولی را بررسی می کند .

هلن براونینگ . مدیر اجرایی Soil Association . که برای کشاورزی ارگانیک کمپین تشکیل می دهد ، گفت . : « نکته بسیار مهم در مورد این تحقیق این است که این افسانه را در هم می شکند که نحوه کشاورزی ما بر کیفیت غذایی که می خوریم تأثیر نمی گذارد . فروش مواد غذایی ارگانیک در بریتانیا ، که اغلب به طور قابل توجهی گرانتر از غیر ارگانیک است . پس از رکود در طول بحران اقتصادی در حال بهبود است . گیاهان بسیاری از ترکیبات آنتی اکسیدانی خود را برای مقابله با حملات آفات تولید می کنند . بنابراین سطوح بالاتر در محصولات ارگانیک ممکن است به دلیل عدم محافظت آنها توسط اسپری های شیمیایی باشد . اما دانشمندان می گویند دلایل دیگری ممکن است مهم باشد . مانند گونه های ارگانیک که برای شرایط سخت پرورش داده می شوند و بیش از حد با کودهای مصنوعی تغذیه نمی شوند .

مواد غذایی ارگانیک و غیر ارگانیک

کادمیوم و آفت‌کش‌ها

لیفرت و همکارانش نتیجه می‌گیرند که بسیاری از آنتی‌اکسیدان‌ها قبلاً با کاهش خطر بیماری‌های مزمن از جمله بیماری‌های قلبی عروقی ، بیماری‌های عصبی و برخی سرطان‌ها مرتبط بوده‌اند . اما آنها همچنین خاطرنشان می کنند که هنوز هیچ مطالعه طولانی مدتی که مزایای سلامتی یک رژیم غذایی ارگانیک گسترده را نشان دهد ، انجام نشده است .

محققان سطوح بسیار بالاتری از کادمیوم ، یک فلز سمی ، در محصولات معمولی پیدا کردند . بقایای آفت کش ها در محصولات معمولی چهار برابر بیشتر از غذاهای ارگانیک یافت شد . این تحقیق توسط اتحادیه اروپا و یک موسسه خیریه کشاورزی ارگانیک تامین مالی شد . این تحقیق مطمئناً مورد انتقاد قرار خواهد گرفت . گنجاندن بسیاری از مطالعات در تجزیه و تحلیل می تواند به این معنی باشد که کار با کیفیت پایین نتایج را منحرف می کند ، اگرچه تیم تحلیل هایی با حساسیت بالا را انجام داد . همچنین ، سطوح بالاتر کادمیوم و آفت‌کش‌ها در محصولات معمولی بسیار پایین‌تر از محدودیت‌های نظارتی بود .

اما محققان می گویند کادمیوم در طول زمان در بدن انباشته می شود و ممکن است برخی از افراد بخواهند از این امر اجتناب کنند ، و محدودیت های آفت کش ها به صورت جداگانه تعیین می شود .

انتقاد دیگر این است که تفاوت‌های مشاهده شده ممکن است ناشی از آب و هوا ، انواع خاک و گونه‌های محصولات مختلف باشد و نه از کشاورزی ارگانیک . اگرچه محققان استدلال می‌کنند که ترکیب بسیاری از مطالعات باید این تفاوت‌های دیگر را به طور میانگین محاسبه کند . با این حال ، بیشترین انتقاد بر سر پیشنهادات مزایای بالقوه سلامتی خواهد بود .

دسته بندی اطلاعات عمومی کتاب رویال طعم
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
No products in the cart.
ورود به سایت