دست پیچ کرمانشاهی

عباس فتوتیعباس فتوتی

این غذای خوشمزه همانطور که از اسمش پیداست متعلق به کرمانشاه می باشد و شباهت بسیاری به کوفته دارد و مواد میانی آن نیز میتواند به دلخواه انتخاب شود . در ادامه با آموزش دست پیچ کرمانشاهی با ما همراه باشید .

مواد لازم :

گوشت چرخ کرده      نیم کیلو

 پیاز                    2 عدد

نمک و فلفل            مقداری

تخم مرغ                2 عدد

نخود                     1 لیوان

 روغن                  مقداری

 آرد نخودچی           2 قاشق غذاخوری

کشمش ،  مغز گردو  ، برگه آلو          مواد میانی      

 عصاره گوشت        1 قرص

 آبلیمو                  1 قاشق غذاخوری

 شکر                   1 قاشق غذاخوری

 رب گوجه فرنگی    2 قاشق غذاخوری

طرز تهیه :

در اولین مرحله برای پخت این غذا باید نخودها را از شب قبل خیس کنید و چند بار اب ان را عوض کنید . یک روز بعد انها را بپزید و کاملا له کنید .

گوشت چرخ کرده را داخل کاسه ای ریخته ، مقداری نمک و فلفل و یک پیاز رنده شده و ارد نخودچی به آن اضافه کنید و همه مواد را با دست مخلوط کنید سپس نخود له شده و تخم مرغها را به گوشت اضافه کنید . بعد از اینکه مواد را به خوبی ورز دادید از مواد گوشتی به اندازه یک پرتقال بردارید و در دستتان گرد کنید، وسط ان را گود کنید و از موادی چون مغز گردو، پیاز داغ، برگه آلو و کشمش بردارید و وسط مایه گوشتی قرار دهید دوباره آن را ببندید و گردش کنید و در نهایت به شکل تخم مرغ بزرگ دربیاورید.  در تابه مقداری روغن بریزید و اجازه دهید روغن گرم شود دست پیچ های گوشتی را با فاصله داخل تابه گذاشته و همه ی قسمت های آن را کمی سرخ کنید و از تابه خارج کنید .

داخل همان تابه یک پیاز را خلالی خرد و سرخ کنید. 1 قرص عصاره گوشت را داخل 2 لیوان آب گرم حل کنید، 1 قاشق غذاخوری آبلیمو و 1 قاشق غذاخوری شکر، مقداری نمک و فلفل را به آن اضافه کنید و هم بزنید و در آخر 2 قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی را نیز اضافه کرده و همه مواد را هم بزنید. زمانی که سس به جوش امد کوفته ها را داخل ان بچینید و با قاشق از سس روی انها بریزید ، مقداری مغز گردو و برگ آلو و کشمش باقی مانده را هم داخل قابلمه بریزید. قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید تا دست پیچ ها به مدت 30 دقیقه بپزند، سپس سرو کنید و با سبزی خوردن و نان تازه نوش جان کنید.

گوشت چرخ کرده رویال طعم
گوشت چرخ کرده سلامت رویال طعم
دسته بندی غذاهای ایرانی کتاب آشپزی رویال طعم
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
No products in the cart.
ورود به سایت